تاریخچه تلفن همراه و همراه اول-قبضینو
نوشته شده توسط : ftmhamdk

امروز میخواهیم تاریخچه تلفن همراه و همراه اول را به عنوان یکی از برترین اپراتورهای کشور معرفی کنیم. همچنین شما میتوانید برای استعلام قبض همراه اول قبضینو به سامانه قبضینو مراجعه نمایید.

پرداخت قبض : آسان ترین روش های پرداخت قبوض، مشاهده و استعلام قبض


پرداخت، کاری است که همه ما چندین بار در روز آن را تکرار می کنیم. روش های پرداخت قبض به سرعت در حال بروز شدن و شامل نوآوری های جدید پرداخت می باشد. با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی و وابستگی روزافزون افراد جامعه به وسایل ارتباطات جمعی علی الخصوص تلفن همراه این امکان برای موسسات مالی فراهم شده است که تمام خدمات پرداخت قبض و نقل و انتقال های مالی را از طریق این ابزار ها ارائه کنند تا با بهره گیری به جا و مناسب از ظرفیت و پتانسیل تلفن های همراه علاوه بر کاهش هزینه های بانکی و جلب رضایت بیشتر مشتریان به کاهش هزینه های دولت و بانک مرکزی از قبیل هزینه های مرتبط با تولید و امحای اسکناس و ضایعات اجتماعی ناشی از حمل واستفاده از پول نقد در جامعه کمک نمایند و با حذف قبوض کاغذی و پرداخت های دستی گامی بلند در راستای فین تک برادشته شود. امروزه روش های بسیار متفاوتی برای پراخت قبوض به کار می رود. با بررسی روند سیر تکاملی پرداخت باید گفت که صنعت پرداخت به مرحله بلوغ خود رسیده است. شاید سوال اساسی که در حوزه پرداخت آنلاین قبض برای کاربران مطرح میشود این است که کدام روش پرداخت را انتخاب نمایند؟ در ادامه روش های پرداخت آسان قبض و راه های مشاهده قبض و استعلام قبوض را معرفی خواهیم کرد.

پرداخت قبض با دستگاه خود پرداز
با استفاده از کارت های عضو شتاب و با داشتن رمز اول می توانید تمامی قبض های خود را از همه خودپرداز های بانکی پرداخت کنید. در این روش پرداخت، نیاز به دانستن شناسه قبض و شناسه پرداخت می باشد که بر روی قبض کاغذی مربوطه درج شده است. البته در صورت استفاده از خودرپرداز بانک تجارت برای پرداخت قبض موبایل( پرداخت قبض تلفن همراه ) و تلفن ثابت نیازی به شناسه قبض و شناسه پرداخت نخواهد بود. تمامی مشترکین اپراتور همراه اول می توانند با انتخاب " شماره تلفن" در دستگاه خودپرداز، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده، سپس با مشاهده و تایید مبلغ و شماره تلفن همراه، عملیات پرداخت را تکمیل نمایند . همچنین مشترکین تلفن ثابت استان های تهران ، البرز و مازندران نیز با انتخاب گزینه "شماره تلفن" با ورود شماره تلفن ثابت به همراه کد شهر مربوطه از پرداخت بدون شناسه پرداخت و شناسه قبض ، برخوردار هشتند.

پرداخت با پورتال های اینترنتی پرداخت (پرداخت آنلاین)
تعداد زیادی از وبسایت ها و پورتال های پرداخت امکان پرداخت انواع قبوض را فراهم می کنند. برای نمونه میتوان سامانه پرداخت قبوض بانک صادرات، پرداخت قبوض بانک ملت، بانک پاسارگاد و پرداخت قبضینو را نام برد. با استفاه از سامانه های مذکور، برای پرداخت قبض موبایل( همراه اول)، قبوض آب، برق، گاز،عوارض شهرداری و غيره، ديگر نيازی به مراجعه حضوری به شعب بانک ها نيست! شما می توانيد با در اختيار داشتن يکی از کارت های بانکی عضو شتاب، به راحتی و در حداقل زمان ممکن، عملیات مثل دریافت ریز قبض همراه اول، پرداخت قبض ایرانسل، پرداخت قبض موبایل، مشاهده ریز صورتحساب همراه اول و پرداخت قبض گاز تاریخ گذشته و پرداخت قبض تلفن همراه را انجام دهید.

برای انجام پرداخت اینترنتی قبض لازم است که دارای یکی از کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب کشور باشید و اطلاعات زیر را داشته باشید.

  • شماره کارت 
  • رمز دوم کارت (PIN2) 
  • رمز کارت (PIN) 
  • کد اعتبار سنجی دوم CVV2 
  • تاریخ اعتبار کارت

پرداخت با کد دستوری (USSD)
استفاده از کد های USSD (‌یو.اس.اس.دی) یکی از آسان ترین راه های پرداخت می باشد. در این روش بر خلاف پرداخت قبوض اینترنتی نیازی به اتصال اینترنت نیست و کلیه عملیات آفلاین می باشد. با شماره گیری *کد USSD# از خدمات بانکی پرداخت آفلاین قبض و .. استفاده کرد. در لیست زیر شماره USSD برای بانک ها ذکر شده است.

  • کد USSD آپ (پرشین سوییچ) #۷۳۳* 
  • کد USSD جیرینگ #۱۲۳* 
  • کد USSD باجه ایرانسل #۱۰۰* 
  • کد USSD همراه ۲۴ #۷۲۴* (پرداخت الکترونیک سامان) 
  • کد USSD مبنا کارت آریا #۷۷۰* 
  • کد USSD بانک انصار #۷۶۳

پرداخت های موبایلی جایگزین های جدید و استاندارد پرداخت
گوشی های هوشمند، عادت های خریداران را تغییر دادند. امروزه بسیاری از افراد به پرداخت های آنلاین گرایش دارند و دوست دارند خرید های خود را از طریق موبایل ها یا کامپیوتر های شخصی شان انجام دهند. در پرداخت قبوض با نرم افزار، مشترک پس از نصب اپلیکیشن های پرداخت قبوض و ثبت نام کردن در آن ها ضمن امکان مشاهده صورت حساب های موجود و استعلام قبض، پرداخت قبض تلفن همراه و پرداخت قبض جریمه با موبایل و ... در پنل کاربری را دارد. استفاده از نرم افزار های پراخت و پرداخت اینترنی قبض بارکدخوان بسیار فراگیر شده است و به نظر مردم از نرم افزار های پرداخت به عنوان یک سیستم حسابداری جزئی هم استفاده می کنند که مقدار پرداخت های ماهانه و گروهی را به سادگی ارائه می نماید.

از جمله اپلیکیشن های معروف، پرداخت آپ و پرداخت قبضینو می باشند که پرداخت قبض جریمه با آپ بیشترین استفاده در میان کاربران را دارد. اپلیکیشن قبضینو امکان پرداخت تجمعی قبض و پرداخت جریمه بدون شناسه و استعلام خلافی را دارد. با قبضینو این امکان وجود دارد که ضمن استعلام قبض ها تنها با یک بار عضو شدن پیام های شرکت های گاز و برق و آب و .. را دریافت نمایید. برای مثال پرداخت قبض تلفن ثابت بدون شناسه پرداخت اینترنتی قبض گاز و .. از ویژگی های قبضینو می باشد. علاوه بر امکان پراخت همه قبوض توسط نرم افزار پرداخت قبضینو، سادگی و گزارش های دقیق و دوره ای همراه با سرعت و امنیت بالا از ویژگی های اپلیکیشن پرداخت قبضینو می باشد.

تاریخچه موبایل ها
موبایل ها مخصوصا تلفن های هوشمند که تبدیل به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شده اند، تقریبا جدید هستند. تلفن همراه در سال 1940 اختراع شد. زمانی که مهندسان AT&T مشغول ساخت ایتگاه های پایه تلفن همراه بودند. این تلفن های همراه چندان همراه نبودند. اولین مدل این دستگاه ها در تاکسی ها یا وسایل نقلیه اضطراری نصب می شدند.

اولین موبایل ها به جای تکیه بر چند ایستگاه با سلول های جداگانه که سیگنال ها را از یک سلول به سلول دیگر ارسال می کردند، توسط یک ایستگاه مرکزی پشتیبانی می شدند که منطقه بزرگی را پوشش می داد.

موتورولا در سوم آپریل 1973، اولین شرکتی بود که موبایل ها را در حجم عظیمی به تولید رساند. اولین تلفن های همراه نسل صفر نامیده می شوند. امروزه اکثر موبایل ها از نسل سوم یا چهارم پشتیبانی می کنند.

نقطه عطف تاریخ تلفن همراه
تلفن های همراه از گذشته تا امروز مسیر متفاوتی را طی کرده اند. از تلفن هایی که در خودروها نصب می شدند تا تلفن های بزرگ و سنگینی که باید در دست می گرفتید تا تلفن های همراه امروزی که به راحتی در جیب شما جایی می گیرند و زندگی را بسیار ساده تر کرده اند. چالش اصلی در مسیر توسعه تلفن های همراه، پیشرفت استانداردهای متقابل، افزایش تقاضا و افزایش پهنای باند بود.

حالا نگاهی کوتاه به روند توسعه تلفن همراه طی سال های مختلف داشته باشیم.

1962: اولین سرویس موفق تلفن همراه برای مسافران فرست کلاس مسیر برلین_هامبورگ ارائه شد.

1946: نخستین تماس ها از طریق تلفن های رادیویی خودروها در شیکاگو صورت گرفت. با وجود تعداد کم فرکانس های رادیویی در دسترس، این سرویس به سرعت به ظرفیت حداکثری خود رسید.

1973: دکتر مارتین کوپر، مدیر کل بخش سیستم ارتباطات موتورولا، اولین تماس تلفنی را با دستگاهی به وزن 1.1 کیلوگرم انجام داد.

1982: مهندسان و مدیران 11 کشور اروپایی در استکهلم گرد هم آمدند تا امکان ایجاد یک سیستم دیجیتالی تلفن همراه را بررسی کنند.

1992: اولین SMS جهان در انگلستان ارسال شد. نیل پپورث 22 ساله که توسعه دهنده مخابرات بود این سرویس پیام رسانی را برای Vodafone ایجاد کرد. جمله این پیام Merry Christmas بود و برای ریچارد جارویس از مدیران Vodafone ارسال شد.

1996: 60% از خانوارها در بریتانیا مالکیت تلفن همراه را داشتند. یک دهه بعد این امار به 80% رسید. این رشد انفجاری ناشی از راه اندازی پرداخت غیر قراردادی در سال 1996 بود که توسط Vodafone Prepaid ارائه شد.

2000: فروش نوکیا 3310 آغاز شد و به مبلغ 126 میلیون واحد رسید. در ژاپن اولین موبایل دوربین دار به نام sharp J-SH04 در ماه نوامبر عرضه شد. اما مانعی اساسی وجود داشت. این تلفن های همراه فقط در ژاپن قابل استفاده بودند.

2007: اولین موبایل شرکت اپل با نام آیفون عرضه شد.

2008: اولین موبایل با سیستم عامل اندروید معرفی شد.

ورود موبایل به ایران
تلفن همراه در سال 1372 و پس از 20 سال وارد ایران شد. اولین پیامک نیز در سال 1381 ارسال شد. گوشی های نوکیا اولین دستگاه هایی بودند که وارد ایران شدند و مورد استفاده قرار گرفتند. گوشی های تلفن در آن زمان بسیار بزرگ و سنگین بودند و قیمت آنها به مبلغ 1 میلیون تومان می رسید که با توجه به نرخ تورم، هزینه زیادی محسوب می شد. در آن زمان موبایل یک وسیله لوکس به شمار می آمد.اما به تدریج و با پیشرفت تکنولوژی های موبایلی و گسترش آن ها، امروزه تبدیل به یک نیاز اساسی برای برقراری ارتباط شده است. از جمله اپوراتور های توسعه دهنده شرکت صایران بود که بعدها به ایرانسل تلفیق شد. امروزه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با ارایه خدمات و سرویس های آنلاین و خدمات اینترنتی مانند پرداخت اینترنتی قبض همراه اول و ایرانسل، منجر به افزایش بیش از حد کابران تلفن همراه در ایران شده اند.

تاریخچه همراه اول

فناوري هاي جديد در دو دهه اخير تأثيرات بسياري بر زندگي داشته اند و تا حد زيادي سبک زندگي ما را تغيير داده اند. تلفن همراه از پديده هايي است که زندگي جوامع بشري را تحت الشعاع قرار داده است. در همين راستا، نخستين مرحله از راه اندازي فناوری تلفن همراه در سال ۷۳ با ظرفیت سازی برای ۹۲۰۰ شماره در شهر تهران آغاز شد. در ۱۹ مردادماه همان سال با واگذاری ۴ سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای اولین بار عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد. بنابراين با توجه به نياز و تقاضاي مردم به اين فناوری، فعاليت هايي متناسب با جهت گيري جهاني براي توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالي مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

در پايان سال ۸۲، اين شبکه داراي ۳ ميليون و ۴۵۰ هزار مشترک بود که اين تعداد به حدود ۶۸.۵ ميليون شماره در حال حاضر(توسط همراه اول) رسيده است. هم اکنون شبکه همراه اول علاوه بر اين افزايش، بيش از۷۰ هزار کيلومتر جاده و ۱۲۴۵ شهر را تحت پوشش دارد.

بر اين اساس در طول برنامه سوم ، ۴ ميليون و ۵۹۰ شماره تلفن همراه واگذار شد که با ۹۳۵ درصد رشد رو به رو بوده است و ضريب نفوذ تلفن همراه از ۰.۷۸ درصد در ابتداي برنامه سوم به ۷.۵ درصد در انتهاي برنامه افزايش پيدا کرد و سه استان اول از نظر ضريب نفوذ در پايان برنامه سوم، تهران، اصفهان و يزد و نيز از نظر عملکرد واگذاري تلفن همراه تهران، اصفهان و فارس اول بودند.

هيئت وزيران درجلسه مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ بنا به پيشنهاد شماره ۱۳۸۹۷/۱۰۰ مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و به استناد مواد ۲ و ۴ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران – مصوب ۱۳۷۹ و مصوبه شماره ۷۶۰۱۶/۱۹۰۱ مورخ ۸۲/۰۴/۲۴ شوراي عالي اداري در اجراي بند ب ماده ۱ قانون مذكور - با تجديد سازمان و تغيير نام و اصلاح اساسنامه مركز سنجش از دور ايران به شركت ارتباطات سيار ایران، اساسنامه شركت را با سرمايه ۲۰۰۰ ميليارد ريال تصويب نمود و کليه وظايف امور ارتباطات سيار شرکت مخابرات ايران به شرکت ارتباطات سيار ایران واگذار شد. با جدي شدن خصوصي سازي صنعت مخابرات كشور و اهميت حضور در بازار رقابت تجاري، اين شركت از سال ۱۳۸۶، داراي «نام»، «نشان»، «رنگ» و «شعار» تجاري وي‍ژه خود شد. همچنین در سال ۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

سرويس‌هاي ويژه ای که هم اکنون مشتركين همراه اول از آن بهره مند هستند شامل اینترنت نسل ۳و ۴و ۴.۵، وای فای اول، سامانه خدمات آنلاین همراه من، باشگاه فیروزه ای، سیم کارت کودک، سیم کارت دانشجو، انتقال و انتظار مكالمه، مکالمه گروهی، سرويسFDN ، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و ديتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، تماس بان، پرداخت همراه و سرويس رومينگ بين‌الملل ‌می باشد.


سير تحول تلفن همراه درجهان

امروزه در جهان ارتباطات، تلفن به عنوان يك وسيله ارتباط شخصي بيشترين موارد استفاده را داراست.

فكر متحرك يا سيار كردن تلفن و بكارگيري آن در مكان هاي مختلف به منظور بهره گيري بيشتر از اين وسيله، از دهه ۱۹۶۰ ميلادي در كشور هاي اسكانديناوي(سوئد، نروژ، دانمارك و فنلاند) پا گرفت و در اواخر آن دهه، اولين تلفن نقطه به نقطه به كار گرفته شد كه نقطه عطفي در روند مخابراتي به شمار آمد و اين ايده دیرینه انسان به تحقق پيوست.

اين فناوري در سال ۱۹۷۵ ميلادي از سوي كشورهاي اسكانديناوي با سيستم آنالوگ به بازار عرضه شد.

اولين شبكه تلفن متحركNordic Mobile Telephone (NMT) نيز از سوي همين كشورها راه اندازي گرديد. در اوايل سال ۱۹۸۰ ميلادي، استفاده از تلفن هاي ديجيتالي در اتومبيل مورد توجه قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۷ ميلادي، كانادا اولين شبكه اطلاعات عمومي را طراحي و راه اندازي كرد. شبكه هاي عمومي اطلاع رساني جهاني با استفاده از كامپيوتر، ماهواره و گيرنده ها و فرستنده هاي ماكروويو به وجود آمده است.

در سال ۱۹۸۳ ميلادي ، آمريكا سيستم Nordic Mobile Telephone (NMT) را وارد بازار كرد.

ژاپن نيز سومين كشور در جهان بود كه سيستم سيار خود را با ويژگي هاي دو نوع اسكانديناوي و آمريكايي به نام HCMS عرضه كرد و سپس سيستم NTTبا قابليت اتصال به شبكه را ايجاد نمود. انگلستان در سال ۱۹۸۵ ميلادي با عرضه سيستم TACS بود که به گروه دارندگان تلفن سيار پيوست و سپس ايرلند نيز اين سيستم را پذيرفت . پس از اين تاريخ ، سيستمNMT با فركانس ۴۵۰ مگاهرتز در كشورهاي دانمارك، نروژ، سوئد و فنلاند مورد استفاده قرارگرفت و این کشورها نيز به شبكه استفاده كنندگان از اين سيستم پيوستند.

هلند، لوكزامبورگ و بلژيك با تغيير جزئي، آن را پذيرفتند و در سال ۱۹۸۹ قبرس نيز به اين شبكه پيوست. در اين زمان بود كه كانادا سيستم AMPSآمريكا را پذيرفت.

درسال ۱۹۸۵ ميلادي، انستيتو EUROPEAN TELECOMMUNICATION STANDARD INSTITUTE-ETSI متشكل از ۱۷ كشور اروپايي درصدد طراحي و ابداع يك استاندارد مشترك براي تأسيس شبكه سلولي برآمد تا اين استاندارد به صورت هماهنگ ، طرح تلفن سيار ديجيتال را اجرا كند، اين استاندارد GSMنام گرفت. در حال حاضر، استاندارد GSM شامل سه سيستم است كه عملكردهاي اساسي كاملا يكساني دارند،ولي باند فركانس آنها متفاوت است.

در سال ۱۹۸۶ ميلادي، شبكه جهاني اطلاع رساني اينترنت، فراگيرترين شبكه اطلاع رساني بين الملل، راه اندازي شد و در سال ۱۹۸۷ ميلادي، طرح باند باريك انتخاب شد و در همان تاريخ ۱۳ كشور اروپايي يادداشت تفاهمي تحت عنوان(MOU MEMORANDUM OF UNDER STANIG) امضا كردند ، مبني بر اينكه هر عضو متعهد شد تمام مشخصات GSM را رعايت كند. همچنين با موافقت اين ۱۳ كشور، بازار بزرگي نيز براي فعاليت هاي تجاري در اين زمينه باز شد . با گسترش شبكه هاي اطلاع رساني عمومي در كنار شبكه هاي تلفني، نياز به يكپارچه سازي آنها در دهه ۱۹۸۰ ميلادي احساس شد و منجر به ايجاد شبكهISDN گرديد. شبكه ISDN در پي تحقيقات و تلاش هاي دانشمندان در زمينه فناوري دستگاه هاي رقمي يا ديجيتال در دهه ۱۹۶۰ بوجود آمد. در سيستم ديجيتال، ارتباط قطعات، دستگاهها و تجهيزات، براساس ديجيت (اعداد) است و كار مكانيكي در آن بسيار كم و فاقد صدا و حركت است.

شبكه ISDN(شبكه رقمي خدمات مجتمع) در اواسط اين دهه به منظور مطالعه به اتحاديه بين المللي ارتباطات دور ارائه شد. اين شبكه كه تاكنون در چندين كشور راه اندازي شده است، نوعي شبكه كليدي بسته اي است كه در آن ، خدمات صدا و داده از طريق وسايل كليدزني (سوئيچينگ) ارائه مي شود. اين فناوري در تبادل اطلاعات با حجم بالا و كثرت تقاضا در مورد ارتباط تلفني، كامپيوترهاي مادر، پايانه هاي كامپيوتري و خدمات ديگري كه مستلزم سازگاري با شبكه هاي ديگر است، قابليت انعطاف و كارآيي بيشتر و هزينه كمتري دارد.

* از جمله ديگر فناوري هايي كه در دهه هاي اخير مورد استفاده قرارگرفته است، ويدئوكنفرانس و شبكه هاي چند منظوره (مولتي مديا) است كه در دهه ۱۹۷۰ توسط شركتATST در نيويورك عرضه شد . در اين شبكه ها با بهره گيري از فناوري هاي سوئيچTDMهمگام با انتقال صوت بر روي يك زوج سيم، تصوير و داده نيز منتقل مي شود.

نسل اول تلفن هاي همراه در سال ۱۹۷۹ ميلادي براي استفاده تجاري در آمريكا و ژاپن به كار گرفته شد.

اين تلفن ها كه از سيستم مخابرات سلولي استفاده مي كردند، بعدها تكامل پيدا كردند كه اين تكامل منجر به پيدايش نسل دوم تلفن همراه و سيستم هاي ديجيتالي شد. تكامل اين سيستم نيز كه امكان شنود در آن كمتر بود و افزايش تعداد مشتركان را به همراه داشت ، باعث پديد آمدن نسل سوم تلفن همراه شد، بطوريكه ارتباطات سيار بين المللي ۲۰۰۰ ديدگاه ITU در مورد ارتباطات سيار در قرن بيست و يكم است.

۲۰۰۰-IMT يك ارتباط موبايل پيشرفته براي تهيه سرويس هاي مخابراتي در مقياس جهاني بدون در نظر گرفتن مكان شبكه و ترمينال استفاده شده است . با يكپارچگي سيستم هاي موبايل زميني و ماهواره اي، انواع مختلفي از دسترسي بي سيم به صورت جهاني ، شامل سرويسهاي موجود در شبكه مخابراتي ثابت و سرويس هايي كه براي استفاده كنندگان موبايل تعيين گرديده است ، عملي خواهد شد.

۲۰۰۰-IMT استفاده از انواع ترمينال هاي موبايل را كه با شبكه هاي زميني يا ماهواره اي در ارتباط بوده و همچنين ترمينال هايي را كه براي كاربري ثابت و يا سيار طراحي گرديده است ، امكان پذير مي کند.

سير تحول تلفن همراه در ايران و وضعيت موجود

هيئت وزيران درجلسه مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ بنا به پيشنهاد شماره ۱۳۸۹۷/۱۰۰ مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و به استناد مواد (۲) و (۴) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران – مصوب ۱۳۷۹ و مصوبه شماره ۷۶۰۱۶/۱۹۰۱ مورخ ۸۲/۰۴/۲۴ شوراي عالي اداري در اجراي بند ب ماده ۱ قانون مذكور، با تجديد سازمان و تغيير نام و اصلاح اساسنامه مركز سنجش از دور ايران به شركت ارتباطات سيار ایران موافقت كرد.

بهره برداري از اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور ، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با استفاده از ۱۷۶ فرستنده و گيرنده در ۲۴ ايستگاه راديويي و با ظرفيت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد . به دنبال استقبال غيرمنتظره و بی نظیر مشتركين از اين فناوری ، شركت مخابرات ايران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به كل كشور بر آمد؛ به طوري كه در سال ۱۳۷۴ تعداد تلفن هاي دايري به ۱۵۹۰۷ شماره افزايش يافت و افزون بر تهران ، شهرهاي مشهد، اهواز، تبريز، اصفهان و شيراز نيز زير پوشش شبكه تلفن همراه قرار گرفت.

گسترش شبكه ارتباطات سيار در سالهاي بعد نيز ادامه يافت؛ به طوري كه در سال ۱۳۷۵ علاوه بر شهرهاي ياد شده ، ۲۸ شهر ديگر به اين شبكه پيوست. ضمن آنكه تعداد تلفن هاي داير شده در اين سال به ۵۹۹۶۷ شماره بالغ گشت و در پايان سال ۱۳۸۲ به ۳۴۴۹۸۷۸ شماره رسيد.

در همين خصوص و در راستاي سياست برخورداري كليه اقشار كشور، اعم از ساكنين شهرهاي كوچك و بزرگ از امكانات ارتباطي، تعداد شهرهاي تحت پوشش تلفن همراه از ۱۳۴ شهر در آغاز سال ۷۶ ، به ۶۶۷ شهر در پايان سال ۸۲ و ۱۱۶۷ شهر در اواسط سال ۹۱ رسيده است.

هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران حدود ۷۳ میلیون مشترک دارد و ۱۲۴۵شهر و بیش از ۷۰هزار کیلومتر از جاده های کشور را تحت پوشش قرار داده است . ضریب نفوذ این اپراتور حدود ۹۰.۳ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است.

شما کاربران گرامی برای رویت صورتحساب قبض همراه اول میتوانید به سامانه پرداخت قبض قبضینو مراجعه نمایید.




:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: